Friday, October 25, 2013

Migrain.

Punya la bertahun dah hilang. Suddenly, datang balik. Rindu i le tu. Best. I sambut u dengan tangan terbuka.

Walau ke mana arah kita pergi, jangan hilang sifat hati-hati. Nowdays, MasyaAllah. Malaysia minggu ini memang gempar dengan 2 kejadian tragis. 1 nya di USJ which is 45minutes away from home lagi 1 di Taman Melati which is only take about 5 to 10minutes. Aku tak suka. Tak suka mahu komen lebih-lebih tentang apa-apa tragedi atau tak kira apa-apa pun politik or whatsoever melainkan berkenaan dengan hidup aku. Aku bawa diri aku. Bukan bawa orang lain. Bodoh hidup kalau tak ada humansense. Takziah pada keluarga mangsa. Tolong dibela selagi boleh. Tapi bagi aku, Allah swt lebih tahu. Itu kuasa dia. Walau pemangsa sakit jiwa, walau pemangsa sakit terdesak, tersakit rakus, termakan hati 'binatang'. Yang buruk datang dari kita yang baik datang dari-Nya. Panjatkan doa minta dijauhkan dari segala apa bencana manusia. Walau aku sekali pun, tak kan aku sanggup lihat kejadian ahli keluarga sendiri di sapa mata ramai. Tak terbayang. Jadi tolong, hebahkan hanya pemangsa bukan mangsa. Innalillah. Please. Please. Bantu penyembuhan emosi keluarga mangsa, suami/isteri/anak/sedara-mara. Please.

No comments: