Sunday, December 1, 2013

Sunday.Sundae.

Happy working Sunday. Hye.

In the office. Yup. Managing a Public Talk. Some do's & dont's when constructing a positive environment for language acquisition. It's a Mr Tc Yoong the founder of Cosmotots iqd, probably the HQ is in Damansara Utama. Rather to be good or not. Alhamdulillah. Everything's going well.

Cosmotots iqd is actually a system of teaching children the English Language through fun and games, singing, story-telling. The children are encourage to THINK for themselves and ASK QUESTIONS. They are guided by mentors (teachers) and are grouped according to their abilities. So lepas nih, aku akan dikelilingi oleh kanak-kanak bukan lagi dikelilingi dewasa yang sangat kanak-kanak. Tak ada lagi tikam belakang, cakap belakang, pijak kepala sana sini, duniawi semata. Positive environment. I'm surrounded with positive environment. Jauh sangat dari apa yang aku hadap sebelum nih. Alhamdulillah. 98% they're all Chinese. But very very nice Chinese. Bukan macam apa yang aku pernah jumpa, kenal sebelum nih. Which is totally different. I'm happy what i'm doing now. I don't even care what people say. I do it my own. Penantian tu sakit tapi kadang-kadang ia adalah sakit yang ganjarannya sangat berbaloi-baloi. It's not what i'm expected to be at all. Seriously.

Well, this is it. Long way to go. Harap-harap lepas nih, segala yang dirancang akan berjalan seperti yang dirancang. No turning back. Moga ada barakahnya. 

Pesanan penaja ;

- Kepada sesiapa yang dah pijak aku dari belakang, aku maafkan.
- Kepada sesiapa yang mempergunakan aku, aku ampunkan.
- Kepada sesiapa yang memandang rendah kt aku, i've nothing to say.teruskan. 

Allah knows!


No comments: